ico_facebookico_pinterestico_houzzico_youtubeico_behance

Tendinţele anului 2018 în designul spaţiilor de birouri

 

Ce, cum, de ce sau cine schimbă designul locului de muncă?
În acest articol ne-am propus să ne adresăm atât angajaţilor care îşi doresc o schimbare la locul de muncă, cât şi managerilor care vor să aducă îmbunătăţiri în viaţa angajaţilor lor, astfel încât aceştia să devină mai productivi.
Vom aborda câteva aspecte, pe care le-am prezentat sub forma FAQ (frequently asked questions) pentru a putea evidenţia cât mai bine trendul designului interior din anul 2018 privind birourile/ locul de muncă.
1. Ce caută managerii pentru angajații lor?
Managerii şi team leaders încurajează tot mai mult interacţiunea dintre oameni. În urma cercetării noastre din ultimul timp şi a discuţiilor cu clienţii noştri, am ajuns la următoarele concluzii:
- în prezent, se vor lua în considerare tot mai mult, cursurile online, atelierele, sau orice alte activităţi care ajută angajații să dobândească competențe noi, care vin în completarea celor deja dobândite în şcoală sau facultate.
- companiile se vor focusa mai mult pe îmbunătăţirea şi recalificarea angajaţilor actuali
- inteligenţa artificială devine parte integrantă din spaţiul de muncă
- bunăstarea financiară şi mentală devine prioritară

Ce, cum, de ce sau cine schimbă designul locului de muncă?

În acest articol ne-am propus să ne adresăm atât angajaţilor care îşi doresc o schimbare la locul de muncă, cât şi managerilor care vor să aducă îmbunătăţiri în viaţa angajaţilor lor, astfel încât aceştia să devină mai productivi.Vom aborda câteva aspecte, pe care le-am prezentat sub forma FAQ (frequently asked questions) pentru a putea evidenţia cât mai bine trendul designului interior din anul 2018 privind birourile/ locul de muncă.


1. Ce caută managerii pentru angajații lor?

Managerii şi team leaders încurajează tot mai mult interacţiunea dintre oameni. În urma cercetării noastre din ultimul timp şi a discuţiilor cu clienţii noştri, am ajuns la următoarele concluzii:

- în prezent, se vor lua în considerare tot mai mult, cursurile online, atelierele, sau orice alte activităţi care ajută angajații să dobândească competențe noi, care vin în completarea celor deja dobândite în şcoală sau facultate.

- companiile se vor focusa mai mult pe îmbunătăţirea şi recalificarea angajaţilor actuali- inteligenţa artificială devine parte integrantă din spaţiul de muncă

- bunăstarea financiară şi mentală devine prioritară

022_design_interior_cladire_birouri_cluj

 

2. Ce noutăţi aduce anul 2018 în designul locului de muncă?

- natura, plantele şi zonele „verzi” ajung la un nivel mult mai înalt, devenind chiar un must-have anul acesta.

- diversitatea texturilor este un alt punct forte al anului

- grafica 3d / branding – în designul mobilierului sunt introduse elemente de brand, sau alte culori care aduc un look fresh spaţiului

- integrarea biroului în spaţiu şi îmbunătățirea accesibilității funcţiunilor (imprimantă, Xerox, etc.)

- va fi introdus un mediu avansat pentru lucru – AI (artificial intelligence) şi dispozitive hi-tech sunt aduse pentru a uşura munca 

025_design_interior_cladire_birouri_cluj
009_design_interior_cladire_birouri_cluj
015_design_interior_cladire_birouri_cluj
3. Care sunt cele mai bune alegeri, respectiv greşelile în amenajarea spaţiilor de tip office?
Pentru a obţine rezultatul scontat, şi anume un spaţiu de lucru care să îmbunătăţească eficienţa şi productivitatea muncii, acesta trebuie să înglobeze următoarele aspecte:
- să fie structurat astfel încât să confere angajaţilor confortul psihic
- mobilierul trebuie să reflecte originea companiei (ideea de la care compania a fost înfiinţată și ceea ce o face unică pe piaţă) şi cultura acesteia
- trebuie să se ţină cont de opţiunea de a muta unele piese de mobilier în funcţie de nevoile angajaţilor/ clienţilor, cât şi de bunăstarea celor ce vor lucra aici
Greşelile pe care credem că ar trebui să le evitaţi atunci când restructuraţi spaţiul de lucru sunt:
- omiteţi brandul firmei atunci când alegeti mobilarea / decorarea.
- alegeti un spaţiu open-space doar pentru că este în tendinţe. Asiguraţi-vă că activitatea pe care o veţi desfăşura în acel spaţiu se pretează unui astfel de aranjament.
003_design_interior_wood_processing_furniture_showroom_receptie
007_design_interior_wood_processing_furniture_showroom_receptie
025_design_interior_wood_processing_furniture_showroom_birou_manager
4. Ce tip de spaţiu se potriveşte companiei mele? 
Cele două tipuri principale de layout pentru spaţii sunt: birouri individuale (compartimentate) respectiv open-space. 
În funcţie de activitatea pe care firma dumneavoastră o are, spaţiul este ales astfel încât să ajute angajaţii să îşi desfăşoare munca în cele mai prielnice condiţii. În alegerea layout-ului spaţiului se va ţine cont şi de modul în care angajaţii vor munci: dacă sunt persoane cu nevoi speciale, sau genul de persoane care lucrează în echipe sau individual.
Pentru meseriile de contabil, broker de asigurări, consilier bancar, sau orice alte meserii asemănătoare, este indicat ca spaţiul să fie compartimentat, cu birouri individuale, întrucât pentru o bună desfăşurare a acestor activităţi este nevoie de atenţie, linişte şi concentrare sporită. Munca în echipe nu este foarte des întâlnită în acest caz, aşadar nu sunt necesare crearea multor zone comune, cum ar fi sălile de conferinţe sau open space. 
În schimb, puteţi alege pentru crearea unui loc unde angajaţii pot lua masa, bea cafeaua sau chiar zone de relaxare (pentru odihnă sau recreaţie), bibliotecă / zonă pentru studiu etc.
Dacă activitatea companiei/ departamentului necesită muncă în echipe frecvent, atunci spaţiul de lucru este indicat să fie de tipul open space. Acest layout se pretează cel mai bine acolo unde angajaţii sunt tineri (de regulă generaţia milenară caută un astfel de loc) sau munca pe care ei o desfăşoară încurajează comunicarea între coechipieri, fiind eficient ca ei să fie aproape şi să nu existe bariere fizice care să se înterpună în comunicare.
002_office_interior_design_emerson_oradea
006_office_building
010_design_interior_office_building

5. Care sunt noutățile must have pentru spațiile office?
Indiferent de natura activităţii companiei, angajaţii au nevoie ca spaţiul să le ofere câteva lucruri, iar tendinţele anului 2018 în designul spaţiilor de birouri sunt următoarele:
- zone pentru cafea şi prânz: se pretează ca locul de muncă să ofere angajaţilor spaţii unde aceştia să poată bea cafeaua, sau lua prânzul, fie că este vorba despre o sală de mese / o bucătărie mică, fie că este o cantină a companiei, care dă posibilitatea angajaţilor de a avea o masă caldă din partea companiei, sau contra cost.
- zone de linişte / recreaţie cu verdeaţă : oaze de linişte inspirate din natură. 
- „peretele de idei” – un colţ / panou / perete unde angajaţii îşi pot exprima părerile şi ideile despre orice aspect care ţine de munca lor
006_design_interior_cladire_birouri_cluj
024_design_interior_cladire_birouri_cluj
6. Cine dă tonul schimbărilor?
Întrucât generaţia milenară a devenit forţa de muncă predominantă pentru lumea afacerilor, ei sunt cei care dictează termenii şi forma designului birourilor moderne. Şi ceea ce ei caută este un loc de muncă neconvenţional. De la planuri open-floor la spaţii de lucru în echipe şi zone de relaxare, birourile inspirate de milenari sunt amuzante, incitante, motivante şi confortabile, contribuind la eficienţa generală a tuturor celor ce lucrează acolo. Datorită milenarilor, biroul modern a devenit mult mai stimulant, creativ şi confortabil, fiind caracterizat de zone de lucru neobişnuite, cu camere unde angajaţii se pot întinde şi având design atipic şi intrigant. Un astfel de loc de muncă încurajează dinamica, creativitatea şi conferă o cultură unică companiei.
049_design_interior_cladire_birouri_cluj
Vă mulţumim pentru că aţi citit articolul nostru despre tendinţele anului 2018 în designul spaţiilor de birouri! 
Sperăm că v-am stârnit interesul şi vă aşteptăm să ne contactaţi pentru a vă ajuta să îmbunătăţiţi locul de muncă actual.
Articol realizat de Diana Cherecheş, sub îndrumarea arh. Iolanda David
Webografie:

 

 

Vizualizare 3D Cluj. Servicii

vizualizare 3d, perspective 3d, animatie 3d, proiectare 3d, modelare 3d, randari 3d, vizualizare arhitecturala, prezentare 3d,  proiectare case 3d, proiectare mobila 3d 

Design interior Cluj Napoca. Servicii:

design interior casa vila, amenajare apartamente, proiect design hotel, design interior restaurante baruri, amenajare birouri, design magazin, design interior showroom, amenajare spatii publice, amenajare stand expozitii, design interior mall, design interior mobila, design interior living room, proiecte gradini, proiecte mansarda, design interior bai, design interior bucatarie,design interior birouri, design fatade, amenajari terase exterioare, design interior dormitoare, amenajare SPA, design camera copii.
Produced by Eurobit Media Copyright 2010 Evosign Design Interior | toate drepturile rezervate