Principii de design ale magazinelor
Rolul principal pe care îl are fiecare centru medical, fie că este spital, clinică, casă de îngrijire a bătrânilor sau cabinet particular, este acela de a furniza pacienţilor diagnosticele corecte, tratamentele şi supravegherea atentă a cadrelor medicale de specialitate.
Cercetările din ultimii ani privind sistemul de sănătate privind modul de tratare a pacienţilor arată că tot mai mulţi dintre ei optează pentru tratamente în clinicile private sau cele din afara ţării. Motivul este unul destul de evident: pacienţii vor servicii medicale de o calitate superioară! Acestea sunt oferite atunci când tehnologia, experienţa şi competenţa cadrelor medicale se îmbină într-un mod armonios cu ospitalitatea centrului.
Designerii şi arhitecţii vin în întâmpinarea nevoilor dumneavoastră, pacienţi şi cadre medicale, şi aduc idei şi soluţii pentru problemele identificate în sistemul sanitar de azi din ţara noastră.
Mai jos vă prezentăm concluziile la care am ajuns:
SALA DE AŞTEPTARE / RECEPŢIA
Timpul este uneori cel mai mare inconvenient atunci când vine vorba despre sănătatea noastră, mai ales când suntem obligaţi să aşteptăm pentru anumite rezultate medicale sau consultaţii. Designerii aduc zonelor de aşteptare elemente care să facă pacienţii să se simtă cât mai confortabil, astfel încât aşteptarea să devină mai plăcută. Iată câteva imagini cu sugestiile noastre:
Designul magazinelor este o temă pe care am studiat-o mult în ultima perioadă, încercând să ajutăm firmele să aibă succes și să prospere în era digitală de azi.
Există unele strategii de design comune pe care toți comercianții le pot implementa astfel încât să își poată mări vânzările - de la a spune povestea brandului la crearea unei experiențe de cumpărături inedită, decorarea unei vitrine care să întoarcă privirile și până la expunerea unor elemente de reclamă esențiale, când vine vorba despre comerț, detaliile fac totul.
Designul unui magazin este un proces în continuă schimbare – mereu se vor muta, adăuga sau scoate rafturi, produse sau alte piese de mobilier. Aşadar, acordaţi atenţie clienţilor şi nevoilor lor: observaţi ce caută, cum caută, ce evită, precum şi felul în care aceştia apreciază designul.
Sigla şi denumirea firmei pot fi incluse în nenumărate locuri, sub diverse forme şi mărimi (cataloage, etichete, ecusoane etc). Este important ca şi culorile să incorporeze denumirea firmei într-o manieră care să devină confortabilă pentru ochi şi să fie evitată paleta de culori agresive din punct de vedere al marketingului.
Unele magazine sau lanţuri de magazine consultă un designer doar atunci când îşi încep afacerea, alţii apelează şi pentru amenajarea vitrinelor sau display-urilor de la un sezon la altul. Oricare ar fi motivul şi situaţia în care vă aflaţi, designerul va alege cea mai bună soluţie, aşa încât indiferent de schimbările ce vor avea loc, să existe o legatură armonioasă între toate elementele pe întreg parcusul anului.
Unul dintre detaliile cele mai apreciate în designul comercial este bolta. Aceasta se integrează fără cusur în proiectele comerciale moderne atât în moduri flagrante, cât şi subtile. Atunci când stilul arhitectural este integrat în conceptul unui magazin, se crează un aspect de galerie, care s-a dovedit a fi foarte popular în rândul brandurilor care au ales să înalţe estetica la un nivel calitativ superior.
Sursa foto: https://ro.pinterest.com/pin/758856605936396098/
Arta meşteşugărească continuă să fie o influenţă puternică pentru design, astfel că brandurile se avântă să creeze o experienţă unică, pe când clienţii caută să facă cumpărături care să susţină producătorii locali şi care să aibă o notă de personalizare aparte.
Pe măsură ce tendinţa de conştientizare globală continuă să crească, brandurile au reușit să profite de asta prin încorporarea elementelor de design care reflectă mediul natural prin utilizarea materialelor naturale și durabile şi crearea unui sentiment de prospeţime în cadrul magazinelor lor.
Transparenţă, criptomonedă şi vitrinele digitale
Transparența a fost şi va continua să fie una dintre cele mai importante valori prin care un brand este judecat. Datorită autenticității pe care o oferă, streaming-ul live oferă deja un mod fantastic prin care brandurile să nu demonstreze doar transparenţa, ci să construiască o narațiune în jurul produselor oferite.
Sursa foto: https://ro.pinterest.com/pin/387802217909923547/
Cu țări cum ar fi Japonia și Dubai făcând mișcări pentru a-și elibera monedele digitale proprii, criptarea economică se îndreaptă din ce în ce mai mult spre mainstream. Acest lucru are o mare influență asupra comerțului cu amănuntul. Deja vedem că mărcile lansează propriile valute digitale ca o nouă formă de loialitate, oferind consumatorilor acces la viitoarele avantaje, vânzări și evenimente și un control mai mare în ceea ce privește posibilitatea de a le comercializa în mod liber online.
O altă tendință pe care o vom vedea de-a lungul anului 2018 este că brandurile folosesc fronturile originale ale magazinelor digitale pentru a-și defini și ridica ofertele. Indicațiile vizuale şi audio vor fi folosite pentru a reproduce natura multisenzorială a comerțului cu amănuntul fizic și pentru a crea o evadare digitală pentru consumatori. Mai ales pentru consumatorii vizuali din prima generație Z, cererea de experiențe digitale experimentale este tot mai ridicată.
Sursa foto: https://ro.pinterest.com/pin/17803361001049558/
Bloggerii şi agenţii vloggerilor fac multe achiziţii, devenind astfel "comercianți cu amănuntul" pentru mărci. Ca urmare, comercianții cu amănuntul tradițional au posibilitatea de a deveni platforma fizică pentru acești influențatori sau ei trebuie să devină ei înșiși influențatori.
Integrarea între comerțul cu amănuntul online și fizic a ajuns la un punct în care brandurile pot evalua rolul jucat de magazine în vânzarile online. Fără îndoială, mai multe magazine vor dispărea. În lumea fizică, nu mai este un joc de numere, ci o chestiune de calitate, iar cele mai de succes magazine sunt super-convenabile sau merită cu adevărat experiența.
În urma cercetărilor privind comportamentul consumatorului s-a ajuns la concluzia că incluzând trendurile în designul magazinelor generează atât vânzări mai mari, cât şi fidelizarea unei categorii de clienţi aparte: a acelora care caută experienţe care pot fi “share-uite”. Cu alte cuvinte, social media conduce trendul consumatorului către magazinele care oferă arhitectură inedită, sunt în pas cu trendurile în design (culori, teme, materiale, stil etc), creează un loc pentru selfiuri sau chiar experienţe VR.
Tips & tricks!
- intrarea: primii paşi pe care îi face cumpărătorul în magazin trebuie să fie o tranziţie către lumea din interiorul magazinului. Aceasta e zona în care sunt coordonate luminozitatea, display-urile, culorile. Fiind vorba de doar câţiva metri, este de evitat să puneţi produse sau alte anunţuri importante, întrucât clienţii le-ar putea omite foarte uşor.
Sursa foto: https://ro.pinterest.com/pin/387802217909923547/
- obiceiul consumatorului de a privi spre dreapta: studii făcute în acest sens au demonstrat că aproximativ 90% din consumatori întorc capul spre dreapta în mod involuntar atunci când intră într-un magazin. Aşadar, acordaţi atenţie specială produselor pe care le expuneţi în partea dreaptă.
- crearea unui “traseu” pt cumpărători: în calitate de comerciant, puteţi folosi mobilier, display-uri, rafturi şi orice alte piese pentru a crea un culoar în magazin. Cu ajutorul acestora, puteţi direcţiona paşii clienţilor astfel încât aceştia să parcurgă drumul pe care dumneavoastră îl trasaţi. În acest fel, această strategie nu doar că măreşte şansele ca cei care intră în magazin să cumpere ceva, dar totodată puteţi controla traficul şi fluxul clienţilor în interiorul magazinului. Un truc foarte util este acela de a expune anumite produse pe care le consideraţi importante/ reprezentative, la capătul unui culoar. Astfel, clientul trebuie să treacă pe lângă toate celelalte rafturi.
Sursa foto: https://ro.pinterest.com/pin/231020655866486380/
- plasarea corectă a produselor: puneţi întotdeauna produsele cele mai vândute la nivelul ochiului, astfel încât clienţii să nu le găsească foarte greu. De asemenea, ofertele speciale, reducerile sau colecţiile noi trebuiesc evidenţiate prin expunerea lor pe display-uri. Rotirea produselor în magazin în funcţie de sezon este un alt truc care ajută în vânzări.
- confortul clienţilor: magazinele în care se vând produse cosmetice, încălţăminte sau îmbrăcăminte sunt cele în care clienţii alocă cel mai mult timp până la momentul deciziei de a cumpăra. De aceea, încurajăm plasarea unor canapele, fotolii, sau chiar zone de relaxare pentru clienţi sau pentru însoţitorii lor. Pentru o utilizare eficientă a acestora, poziţionati-le cu faţa către rafturi astfel încât cei care stau jos să privească către rafturi.
Sursa foto: https://ro.pinterest.com/pin/183521753547353981/
Webografie:
https://www.shopify.com/retail/120057795-how-to-create-retail-store-interiors-that-get-people-to-purchase-your-products
https://smallbusiness.chron.com/retail-store-design-43321.html
https://fitsmallbusiness.com/planning-your-store-layout/
http://www.retail-focus.co.uk/features/3225-retail-2018-trends-and-predictions
https://www.theoneoff.com/journal/trends-2018-3d-retail-design/
Articol realizat de Crişan Diana
|